A vállalatok számára nem csak egyre fontosabb, hanem egyre elkerülhetetlenebb is digitális megoldások széles körű bevezetése, az úgynevezett “digitális átalakulás”, vagy “digitális stratégia” megvalósítása.
Ezen trend alapján feltételezhetnénk, hogy egyre nagyobb szerepet kap a szervezetek IT részlege (osztálya, igazgatósága), és egyre fontosabbá válik a CIO szerepkör. Ugyanakkor úgy tűnik, hogy a digitális átalakulás kérdésköre csak a vállalatok kisebb részénél kapcsolódik szorosan a IT területhez, mi több, a felhő technológiák elterjedésével és egyszerű felhasználásával, valamint más kiszervezési lehetőséggel az üzleti területek egyre kevésbé érzik, hogy az informatikai az IT terület fennhatósága alá kellene, hogy tartozzon.
Emiatt az informatikia vezetőknek egyre fontosabb, hogy értsék az üzleti elvárásokat, sőt élére tudjanak állni a digitális átalakulásnak, a digitális innovációk vezetésének, különben feladatkörük folyamatosan szűkülni fog. A digitális átalakulás proaktivitást igényel, melyen olyan megoldások kialakítása kap szerepet, melyben valós felhasználói/vevői elvárásokra, problémákra reflektál egy szervezet. A megoldások kialakításához nélkülözhetetlen a technológiai trendek mély ismerete, valamint az új megoldások meglévő architektúrába való beillesztése.
A Budapesti Corvinus Egyetem Informatikai Intézetének éves kutatásáról, benne a digitális átalakulás és a CIO-k viszonyára Varga Krisztián számolt be a CIO.hu konferencián. Az előadásban kitért a digitális és IT stratégia viszonyára, az üzemeltetési és technológiai trendekre, valamint a szervezetek rendszerellátottságára is.